28 March 2017

Raincouver Diary


Půl roku. Přesně před šesti měsíci jsem nasedla do letadla směr Vancouver. To je přesně doba, kdy už pobyt v cizině neberete jako dovolenou, ale jako obrovský kus života plný nových, nepopsatelných zážitků. Doba, kdy se vám hlavou nehoní myšlenky, že třípatrový obchod Victoria's Secret je kousek od školy, nebo jak jste nadšeni, že v obyčejném marketu prodávají tisíc druhů oříškových másel. Po půl roce nepřetržitého deště, depresivních i neskutečně nádherných chvil vám ty růžové brýle přeci jen vyblednou (první dojmy ZDE ), ale možná se takové myšlenky začínají měnit na otázku, zda bych tu chtěla zůstat žít...


... Kdyby mi někdo položil tuto otázku v období mezi říjnem a prosincem, jen bych si poklepala na čelo - vždyť tu opravdu každý den lilo. Každej den! Chci jít běhat, hikovat, campovat. Stěhování z rodiny do rodiny každý měsíc od doby, co jsme přiletěli mi na náladě nepřidávalo. Perfektní bydlení v úžasné rodině se nám podařilo najít až týden před Vánocemi. 

Ale jsem tu především kvůli angličtině. Navštěvuji EF International Language Center (o agentuře EF se chystám napsat velkou recenzi - doporuční / nedoporučení). Ve škole máme super učebnice, děláme plno cvičení, ale stejně je to jen na vás, jestli se něco naučíte. Každý den si opakovat nová slovíčka v Tim Hortons kavárně, komunikovat s Kanaďany, číst knížky v angličtině... Zatím jsem se úspěšně prokousala jednou motivační knihou, co jsme dostali za membership v posilovně, pak Cider House Rules od Irvinga, Animal Farm od Orwella a Christmas Carol od Dickense. Klasika. Ale jazyk super - inverze, slangy, frázová slovesa, všechny časy. Tohle mi dalo asi nejvíc. Také jsem se přidala k běžecké crew Mile2Marathon pod vedením Dylana Wykese (London OH - marathon) a Robbina Watsona. Tréninky jsou mnohem náročnější než jsem doposud byla zvyklá, 60-80km naběhaných km týdně, za deště i za tmy, v 8 hod ráno nebo večer. Ale našla jsem mezi bláznivýma běžcema i opravdové přátele. A právě tyhle tréninky mi daly hodně, co se týče angličtiny. Ve škole vás naučí sice gramatiku, vysvětlí nějaké idiomy atak, ale nikdo vám neřekne, jak se co používá. To pak sami náhodně zkoušíte, jestli vám lidi rozumí, jestli to smíte takhle říct.
Takže ano, anglicky jsem se tu naučila opravdu dost! Z úrovně maturity (B1) jsem zatím skočila na C1 a ještě mi zbývají dva měsíce na dokončení C2. 

I kdybych se tu nenaučila anglicky tolik, jsem neskutčně vděčná za všechny zkušenosti. Tohle vám nikdo nevezme. Cestování je jediná investice, na které vyděláte. 
Poprvé jsem zažila opravodvou Haloweenskou party nebo třeba uvízla v lidské zácpě v obchoďáku na Black Friday (jít si koupit banány v tenhle den byl fakt blbej nápad).


RAINCOAT: Rins
BOOTS: Calvin Klein
BACKPACK: Herschel Supply


Vancouver je opravdu nádherné město - sejdete z centra, stojíte na pláži s výhledem na oceán, za kterým vidíte třpytící se sníh na horách. jestli prší, nevidíte nic. Prostě tam stojíte s kelímkem black coffee.
Britská Kolumbie je nejteplejší provincie v Kanadě, proto nečekejte sníh a bobování před barákem. Letos tu prý poprvé po osmi letech napadl sníh, který vyrdžel déle než tři hodiny. Celé vánoční svátky sněžilo a mrzlo (prostě jako u nás) a hned se vyhlásila extrémní sněhová bouře. Městská doprava? autobusy se nehly z místa. Co bylo vtipnější, lidi tu nemají ani zimní oblečení.
Přemýšlíte o návštěvě Vancouveru? První věc, kterou okamžitě zabalte do kufru jsou gumáky! V plátěných Converskách nedojdete ani na další ulici a máte soukromý bazén v botách. Hlavní módní doplněk tu není kožená bundička, ale pláštěnka. Já sehnala skvělou od značky Rains.

Plánuji natočit vlog o všech detailech, které je potřeba vědět před cestou do Kanady, ať už na studium nebo na príci. Pokud máte nějaké otázky, pošlete je na email nebo napiště do komentářů :)




1 comment:

  1. Moc pěkné fotky! Ten růžový kabátek Vám strašně moc sluší.

    ReplyDelete

Thank you so much for your lovely comments

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...